Διεθνής Κινητικότητα
Διεθνής Κινητικότητα
Το πρόγραμμα Erasmus+/International Credit Mobility (Erasmus+/ICM) ή Erasmus+/Διεθνής Κινητικότητα (απόδοση στα Ελληνικά) είναι ένα από τα νεότερα προγράμματα του Erasmus+, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με Εθνική Μονάδα Συντονισμού (ΕΜΣ) το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Το αναφερόμενο πρόγραμμα σχετίζεται με δραστηριότητες μετακίνησης προσωπικού για διδασκαλία και επιμόρφωση και φοιτητών για σπουδές και πρακτική άσκηση μεταξύ του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Πα.Δ.Α.) και συνεργαζόμενων πανεπιστημίων από χώρες εταίρους εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι σε αντίθεση με τα υπόλοιπα προγράμματα Erasmus+, οι διαδικασίες και οι επιχορηγήσεις για όλες τις μετακινήσεις, από και προς το Πα.Δ.Α., πραγματοποιούνται από το Ίδρυμά μας με την σημαντική συμβολή του Eιδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ).
Παρότι το πρόγραμμα Erasmus+/ICM έχει σχετικά μικρό χρόνο ύπαρξης (από το 2015), το Πα.Δ.Α. έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα μεγάλο αριθμό δι-ιδρυματικών συνεργασιών με χώρες εκτός της Ε.Ε. Αυτή η πληθωρική παρουσία του Πα.Δ.Α. στο πρόγραμμα, δίνει τη δυνατότητα στο Ίδρυμά μας να επενδύσει σε γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες προς όφελος του προσωπικού του και συγχρόνως να αναπτύξει διόδους εξωστρέφειας εκτός των ορίων της Ευρώπης. Επιπλέον, οι συνέργειες που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ μελών ΔΕΠ, Τμημάτων και Σχολών του Πα.Δ.Α. με τα αντίστοιχα συνεργαζόμενα ΑΕΙ οδηγούν στην κάθε χρόνο αυξανόμενη συγγραφή εκπαιδευτικών και ερευνητικών προτάσεων με μεγάλη επιτυχία.
Επιστημονική Ομάδα «Erasmus+/Διεθνής Κινητικότητα
Βρείτε την Αναρτητέα Απόφαση εδώ:
Ορισμός υπευθύνων των Γεωγραφικών Περιοχών E+/Διεθνής Κινητικότητα (αναρτητέα απόφαση)
Έχοντας δημιουργήσει μια αποτελεσματική ομάδα Ακαδημαϊκών μελών του, με συλλογικό και κοινό σκοπό, καθορισμό των στόχων και σαφή διαίρεση των καθηκόντων, καλλιεργείται η αποτελεσματική επικοινωνία, γεννιούνται νέες ιδέες και ενισχύεται το ποιοτικό αποτέλεσμα. Το ομαδικό πνεύμα έχει θετικό αντίκτυπο και στη διεξαγωγή των κινητικοτήτων διδασκαλίας, με πληθώρα καλών πρακτικών και καινοτομιών που ενισχύουν την εκπαιδευτική διαδικασία, την πρόδο και την εξέλιξη. Διοργανώνονται συντονισμένα “πάνελς διδασκαλίας” πολλαπλών ειδικοτήτων και αντικειμένων ενισχύοντας τη διαθεματική προσέγγιση και την πολύπλευρη και ανανεωμένη γνώση. Ενημερωτικές ημέρες Erasmus+, δαιδικτυακές συναντήσεις και Διεθνείς εβδομάδες ενισχύουν τη διάδοση του προγράμματος αλλά και του συμπεριλητπικού χαρακτήρα του πανεπιστημίου δυτικής Αττικής. Μέσω της μονάδας στρατηγικού σχεδιασμού διατηρεί οκτώ βασικές κατευθύνεις, δημιουργώντας μια επιχειρησιακή δομή και για την υποστήριξη του προγράμματος Erasmus+.
Δίνοτας έμφαση στην προαγωγή ίσων ευκαιριών και έμφαση στην ένταξη και την πολυμορφία το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής εφαρμόζει πολιτικές και μέτρα για την καταπολέμηση των διακρίσεων και των ανισοτήτων και προωθεί την πρόσβαση και τη συμμετοχή ατόμων που ανήκουν σε κατηγορίες με λιγότερες δυνατότητες/ευκαιρίες. Ο ετήσιος αιτούμενος αριθμός για ενίσχυση των κατηγοριών αυτών αυξάνεται σημαντικά και σε παλαιότερη δράση έχουν καλυφθεί περιπτώσεις που ξεπερνούν το εγκεκριμένο κονδύλι υποστήριξης, με τη σύμφωνη καθοδήγηση του ΙΚΥ, προς όφελος των ατόμων αυτών. Οι εγκαταστάσεις του πανεπιστημίου έχουν προσαρμοστεί ώστε να εξυπηρετούν άτομα με αναπηρίες, με εξειδικευμένο εξοπλισμό στις βιβλιοθήκες για άτομα με δυσκολίες όρασης και ακοής και υποστήριξη μέσω της Μονάδας Ισότιμης Πρόσβασης. Επιπλέον σημαντικό όργανο με ενεργό και βοηθητική δράση αποτελεί η συμβουλευτική λειτουργία της επιτροπής ισότητας φύλων και ακταπολέμησης των διακρίσεων που λειτουγεί απο το 2021. Τέλος οι εναλλακτικές και σύγχρονες μορφές εξέτασης/πρακτικές (προφορική, σύντομων απαντήσεων, διαμορφωτική, αθροιστική αξιολόγηση), ακολουθούνται ως μια διαφοροποιημένη προσέγγιση ως προς την διευκόλυνση των διαδικασιών για τις ομάδες αυτές.
Στόχοι στρατηγικής:
Λειτουργικές Διαδικασίες
Το ΠαΔΑ ακολουθεί μια δομημένη διαδικασία για τις κινητικότητες, η οποία περιλαμβάνει, πλήρη συντονισμό, καθοδήγηση, κάλυψη αναγκών και επίλυση ουσιαστικών προβλημάτων όποτε προκύπτουν. Βασικά διοικητικά καθήκοντα, από τη διαχείριση των αιτήσεων έως την οργάνωση υποστήριξης για τους ερχόμενους και εξερχόμενους συμμετέχοντες, δυσκολίες με θεωρήσεις εισόδου και οικονομικών συναλλαγών, υποστηρίζονται από το γραφείο E+.
Το γραφείο E+
Η εξ’ ολοκλήρου διαχείριση του προγράμματος, πραγματοπιείται από το γραφείο E+ αποτελούμενο από τον Προϊστάμενο και ενός μέλους διοικητικού προσωπικού. Μέσω των δυο ετήσιων προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος και τηρώντας τη διαφάνεια στις διαδικασίες επιλογών, οι προσκλήσεις και τα αποτελέσματα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του προγράμματος εμπεριέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τους υποψήφιους. Πληροφορίες για τις συνεργασίες, για την προετοιμασία μετακίνησης φοιτητών και μετακίνησης προσωπικού, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά, δίνονται μέσω της ανανεωμένης ιστοσελίδας μας, μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων και μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας. Σε αρκετές περιπτώσεις κρίνεται απαραίτηση και η υποστήριξη μέσω πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης
Ένταξη και Πολυμορφία
Με έμφαση στους δικαιούχους μελιγότερες ευκαιρίες, και σαφή στρατηγική ένταξης και πολυμορφίας ατόμων που εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή, ενισχύεται η συνεχιζόμενη βελτίωση της ποιότητας και ενός συμπεριληπτικού περιβάλλοντος μάθησης αλλά και επικοινωνίας. Οι ανανεωμένες υπηρεσίες που προσφέρονται τόσο για τους φοιτητές όσο και για το προσωπικό διευκολύνουν την εξυπηρέτηση, την πρόσβαση αλλά και την υποστήριξη της ευρύτερης κοινόττηας του πανεπσιτημίου μας. Ο ορισμός υπεύθυνων συμπερίληψης, ψυχολογικής υποστήριξης και συνηγόρου του φοιτητή, η δωρεάν πρόσβαση όλων στα ιατρεία του πανεπιστημίου και σε χώρους ψυχαγωγίας, η δωρεάν σίτιση τριών γευμάτων ημερησίως για όλους τους φοιτητές, η δωρεάν διαδικτυακή και φυσική πρόσβαση σε παγκόσμιες βιβλιοθήκες και η δυνατότητα υποβολής παραπόνων(Student services) έχουν δημιουργηθεί με γνώμονα τη μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα του καθενός. Επιπρόσθετα στις βιβλιοθήκες των πανεπιστημιουπόλεων του Πα.Δ.Α. διατηρείται εξοπλισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών και εξυπηρέτησης ατόμων με ειδικές ανάγκες, υπολογιστές και μηχανισμοί χειρισμού απο κωφάλαλους και τυφλούς χρήστες, ηλεκτρονικό αναγνωστήριο, καθώς και σε χώρους περιορισμένης πρόσβασης έχουν εγκατασταθεί, ανελκυστήρες ανύψωσης και ειδικές ράμπες. Με τη βοήθεια της μονάδας ισότιμης πρόσβασης ατόμων με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ορίζεται ως σημείο αναφοράς του ιδρύματος για την παρακολούθηση της εφαρμογής των σχετικών προβλέψεων της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.
Αρμοδιότητες και ρόλοι συνεργατών
Για τη ομαλή διεξαγωγή των κινητικοτήτων και την επίτευξη των στόχων του προγράμματος, το γραφείο Erasmus του Πα.Δ.Α. πραγματοποιεί ετήσιες ενημερωτικές συναντήσεις δια ζώσης και διαδικτυακές. Μετά την λήψη των αποτελεσμάτων ενημερώνονται τα ιδρύματα για την έναρξη των συνεργασιών και προετοιμάζονται οι διυδρυματικές συμφωνίες. Οι υπεύθυνοι γεωγραφικών περιοχών, αναλαμβάνουν να συντονίσουν τις ομάδες ανα χώρα και ανα πανεπιστήμιο, για τον δίκαιο διαμοιρασμό των κινητικοτήτων με καθοδήγηση του γραφείου Erasmus. Οι κινητικότητες ανα ακαδημαϊκό έτος και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για τη συμπλήρωση, αποστέλλονται στα αντίστοιχα διεθνή γραφεία και στους ιδρυματικούς υπεύθυνους. Με την υπογραφή και των δυο μερών συμφωνούνται από κοινού και τηρούνται οι διαδικασίες και τα χρονοδιαγράμματα επιλογών και μετακινήσεων. Τα συνεργαζόμενα ιδρύματα καλούνται να επιλέξουν τους υποψήφιους μετακινούμενους τους ακολουθώντας εσωτερικές διαδικασίες και κριτήρια, λαμβάνοντας υπόψη την γωσσική επάρκεια και τη συνάφεια του αντικειμένου κατα ελάχιστο. Πρακτικά επιλογής για όλους τους τύπους μετκαίνησης, διατηρούνται στο αρχείο του προγράμματος. Για τις μετακινήσεις φοιτητών και για την αναγνώριση των σπουδών τους διευκρινίζονται και συμφωνούνται οι διδακτικές μονάδες ECTS καθώς γίνεται αναλυτική αναφορά στο βαθμλογικό σύστημα του εκάστοτε ιδρύματος. Οι προσκλήσεις για κινητικότητα γίνονται δυο φορές ανα έτος (μια ανα εξάμηνο) και τα χρονοδιαγράμματα που πρέπει να τηρούνται αναφέρονται στην διιδρυματική συμφωνία. Στα καθήκοντα των συνεταίρων, είναι η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, ο ορισμός των κριτηρίων επιλογής, η διασφάλιση της ίσης μεταχείρισης, η ένταξη και η πολυμορφία στις επιλογές, καθώς και η προώθηση των ατόμων με λιγότερες ευκαιρίες. Τα άτομα με λιγότερες ευκαρίες, λαμβάνουν πλήρη ενημέρωση για τα δικαιώματα τους, προτεραιότητα εξυπηρέτησης και τη μέγιστη δυνατή επιπλόν οικονομική καλυψη όπου αυτό προβλέπεται απο τους κανονισμύς του προγράμματος και παρέχεται απο την εθνική μονάδα συντονισμού.
Οι διυδρυματικές συμφωνίες συμπληρώνονται εντός των χρονικών ορίων. Οι υπεύθυνοι γεωγραφικών περιοχών, αναλαμβάνουν να συντονίσουν τις ομάδες ανα χώρα και ανα πανεπιστήμιο, για τον δίκαιο διαμοιρασμό των κινητικοτήτων με καθοδήγηση του γραφείου Erasmus. Οι κινητικότητες ανα ακαδημαϊκό έτος και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για τη συμπλήρωση, αποστέλλονται στα αντίστοιχα διεθνή γραφεία και στους ιδρυματικούς υπεύθυνους. Με την υπογραφή και των δυο μερών συμφωνούνται από κοινού και τηρούνται οι διαδικασίες και τα χρονοδιαγράμματα επιλογών και μετακινήσεων. Για την αναγνώριση των σπουδών διευκρινίζονται και συμφωνούνται οι διδακτικές μονάδες ECTS καθώς γίνεται αναλυτική αναφορά στο βαθμλογικό σύστημα του εκάστοτε ιδρύματος.
Θεωρήσεις εισόδου
Για τη διευκόλυνση των θεωρήσεων εισόδου, προτείνεται κατά τις μετακινήσεις των εξερχόμενων μελών η επίσκεψη στις πρεσβείες και στα προξενικά γραφεία των συνεργαζόμενων χωρών. Έτσι, ενισχύονται η εξωστρέφεια και το κύρος του πανεπιστημίου μας, οι διαδικασίες ολοκληρώνονται πιο εύκολα και γρήγορα, αλλά και χτίζονται σχέσεις εμπιστοσύνης για μελλοντικές ανάγκες. Τα απαιτούμενα έγγραφα θεώρησης μαζί με αναλυτική επιστολή πειργραφής της συνεργασίας και του σκοπού της μετακίνησης προωθούνται μέσω ηλεκτρ. επικοινωνίας και επιβεβαιώνονται και τηλεφωνικώς. Στα πλαίσια της ένταξης και της πολυμορφίας το γραφείο μας έχει ορίσει πολύγλωσσο υπεύθυνο συμπερίληψης (5 ξένες γλώσσες), για τη διευκόλυνση της επικοινωνίας. Σε αρκετές περιπτώσεις, μολονότι δεν υπάρχουν παντού Ελληνικές πρεσβείες, οι προσκλήσεις συντάσσονται και στην επίσημη γλώσσα της χώρας που απευθύνονται οι μετακινούμενοι για τη θεώρηση εισόδου τους.
Πράσινο Πανεπιστήμιο
Το Πα.Δ.Α. μέσω της εγκατάστασης ενός σταθμού Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) και εφαρμογής του μέτρου του εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού, επιτυγχάνει σημαντική μείωση του κόστους ενέργειας αλλά και του ανθρακικού αποτυπώματος επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του ως ένας σημαντικός πυλώνας έρευνας και καινοτομίας. Αξίζει να σημειωθέι οτι ο βαθμός απόδοσης των μονάδων συμπαραγωγής υπερβαίνει το 80% με αποτέλεσμα να προκαλείται εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας σε ποσοστό περίπου 35%. Επιπρόσθετα, η συνεισφορά και οι σημαντικές πρωτοβουλίες του πανεπιστημίου ως προς την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, αντικατοπτρίζει την αφοσίωση του στην προώθηση ενός βιώσιμου περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς σε τοπική και παγκόσμια κλίμακα. Αναλυτικές πληροφορίες προσφέρονται στην ενότητα sustainable development goals (https://www.uniwa.gr/en/the-university/green/) και στο σχετικό αρχείο. Όλα τα παραπάνω σηματοδοτούν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ως το πρώτο Πράσινο Πανεπιστήμιο της Ελλάδας.
Ψηφιοποίηση
Πέραν του εκσυγχρονισμού σημαντικών λειτουργιών του και ψηφιοποίησης των συστημάτων του, το Πα.Δ.Α. έχει ιδρύσει εξειδικευμένα προγράμματα σπουδών για την προώθηση της νέας γνώσης με ψηφιακά μέσα και τεχνολογίες σε συγκεκριμένους τομείς (MSc στην υγεία), (MSc στην πληροφορική και των υπολογιστών) κ.α. Επιπροσθέτως, έχει δημιουγηθεί υπηρεσία ψηφιοποίησης η οποία απευθύνεται σε όλο το διδακτικό προσωπικό του Ιδρύματος που θέλει να αξιοποιήσει την ψηφιακή τεχνολογία στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη τεχνολογικά εμπλουτισμένων μαθησιακών δραστηριοτήτων.
Οι βασικοί στόχοι της υπηρεσίας ψηφιοποίησης είναι οι εξής:
Βρείτε τον οδηγό του προγράμματος 2024 στην: